Marka koncernu Continental.

Informacje prasowe

Rynek części zamiennych - Continental rozszerza ofertę tarcz hamulcowych dla modeli Mercedes-Benz

  • Planowany zakres obejmujący modele klasy E i AMG
  • Klasa C: Tarcze hamulcowe dostępne dla osi przedniej i tylnej
  • Warsztaty korzystają z niedrogiej alternatywy

Frankfurt, 11 września 2018 r. Firma Continental znacznie rozszerzyła swoją gamę tarcz hamulcowych dla modeli Mercedes-Benz. Jakość nowych hamulców tarczowych jest porównywalna z jakością produktów OE. Niezależne warsztaty mają teraz ekonomiczny produkt porównywalny z marką premium dla opatentowanej dwuczęściowej koncepcji tarczy hamulcowej z pierwszego montażu. Continental był pierwszym niezależnym dostawcą tarcz hamulcowych na przednią oś klasy C w 2016 r. Po udanym wprowadzeniu na rynek firma stale poszerzała swoje portfolio o klasę C, która obecnie obejmuje rozwiązanie dla tylnej osi. Seria hamulców jest uzupełniana o więcej produktów dla większej liczby modeli, a szeroki asortyment marki ATE obejmie także serię modeli klasy E. Firma Continental ponownie ustanawia nowe standardy rynku wtórnego, opracowując dwuczęściową tarczę hamulcową dla pojazdów Mercedesa w segmencie pojazdów o wysokich osiągach. "Ogromny sukces jednoczęściowej tarczy hamulcowej potwierdził, że wszystkie intensywne prace rozwojowe były opłacalne - i konsekwentnie wkładamy wiele wysiłku w dwuczęściową tarczę hamulcową, aby zaoferować rynkowi ekonomiczną alternatywę" - mówi Nadine Förster , który jest odpowiedzialny za zarządzanie produktami hamulcowymi w Continental.

Premiera na rynku wtórnym - tarcza hamulcowa do modeli Mercedes AMG

Od końca roku dystrybutorzy i warsztaty po raz pierwszy będą mieli do swojej dyspozycji rynek części zamiennych do wymiany tarcz hamulcowych w wielu modelach Mercedesa AMG. Continental opracował dwuczęściową koncepcję tarczy hamulcowej składającą się z flanszy i pierścienia ciernego. Hamulec został specjalnie zaprojektowany do pojazdów o wysokich osiągach, w których tarcza hamulcowa musi pochłaniać bardzo dużo energii kinetycznej. Tarcza hamulcowa na przednią oś obejmuje modele o wysokich osiągach, takie jak Mercedes AMG C43 i E43 oraz CLS i GLC.



Rozwiązania dla klasy E.

W przyszłości tarcze hamulcowe będą dostępne dla serii E - generacji A238, C238, S213 i W213, a Continental opracował również opatentowane jednoczęściowe rozwiązanie dla Klasy C. Obecnie obejmuje modele, w których tarcze ATE są montowane jako oryginalne wyposażenie. Warsztaty mogą zamówić je od swojego dystrybutora od połowy października. Kolejną innowacją dla wszystkich tarcz hamulcowych oferowanych przez Continental dla modeli Mercedes-Benz są dołączone śruby mocujące, wykonane z tworzywa sztucznego, zamiast z metalu, aby chronić tarcze podczas instalacji.



Test wytrzymałości na torze wyścigowym Nürburgring

Podobnie jak wszystkie tarcze hamulcowe ATE, nowe powlekane tarcze hamulcowe dla modeli Mercedesa udowodniły, że spełniają standardy jakości dla oryginalnego wyposażenia. W licznych próbach na stanowiskach testowych spełniły wymagania europejskiego standardu ECE-R90, a ich funkcjonalność została szeroko i niezależnie przetestowana, potwierdzając ich bezpieczeństwo. Continental poszedł też krok dalej: "Poddaliśmy nasze produkty naszemu testowi wytrzymałościowemu na torze Nürburgring, gdzie wynajęto profesjonalnego kierowcę, aby mógł je przetestować. Po wielu okrążeniach z pełnym obciążeniem było jasne, że nasze tarcze i śruby będą zajmowały pole position! Ich stopień zużycia był podobny do modelu OE", mówi Frank Hollstein, kierownik działu technicznego zarządzania hamulcami.

Produkty ATE nie tylko spełniają najwyższe standardy jakości, ale także przekonują kierowców, którzy w dzisiejszych czasach domagają się coraz większego komfortu. Cała gama ATE charakteryzuje się niskim poziomem hałasu i harmonijną jazdą. Continental będzie nadal sukcesywnie poszerzać asortyment swoich produktów.

Kontakt

Magdalena Wójcik-Klich

Opiekun Rynku Polska dla Continental Aftermarket & Services GmbH

tel: +48 602 655 600
Magdalena.Klich@ate-polska.pl